HR Support Medarbetare

PwC Stockholm söker en driven medarbetare till sitt HR Support team!

Om PwC i Sverige:

Vi vågar påstå att PwC är en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare (vilket också undersökningar visar). Som revisorer och rådgivare till 60 000 klienter ger vi dig tillgång till många spännande uppdragsgivare – både stora och små.

Vi är ett kunskapsföretag vars viktigaste tillgång är alla kunniga och engagerade medarbetare. För att klara av våra utmaningar i framtiden så gör vi allt vi kan för att ta tillvara den kompetens och erfarenhet som finns hos vår medarbetare.

Det är viktigt att välja en arbetsgivare där du själv kan påverka dina möjligheter. Hos oss får du växa i din yrkesroll på flera sätt. Vi satsar stora resurser på utbildning, ledarskapsprogram och incitament för våra medarbetare. Din framtid är just din och ingen annans. Det är du som sätter målen och får det att hända. Vi ger dig möjligheterna.

Om uppdraget:

Som medarbetare inom HR Support arbetar du i ett team med ansvarsområden av operativ/funktionell karaktär inom HR processer som bl.a. utbildningssupport och rekryteringssupport. Arbetsuppgifterna hanteras via inkommande ärenden i företagets ärendehanteringssystem och i Workday, företagets HR system.

En del ärenden går att lösa snabbt medan andra kan ta en längre period, detta ställer krav på din noggrannhet och förmåga att planera och hantera flera uppgifter löpande.

Exempel på arbetsuppgifter som kan ingå i rollen:

  • Skicka inbjudningar till utbildningar
  • Sköta koordinering och administration av utbildningar
  • Administrera utvärderingar
  • Supportera i system, Workday och företagets LMS (Cornerstone)
  • Kalla kandidater på intervju med HR och/eller Verksamheten
  • Administrera anställningsavtal

Vi ser att du:

  • är stresstålig och lösningsorienterad
  • är prestigelös, självgående och hjälpsam mot dina kollegor och kandidater
  • kan hantera många olika arbetsuppgifter parallellt med bra kvalitet
  • har förmåga att prioritera, organisera och strukturera ditt arbete på ett flexibelt sätt
  • är en social och positiv lagspelare som trivs med att både arbeta i team och självständigt
  • vill utvecklas och trivs i en roll med förändring

Vi ser att du har:

  • arbetat administrativt ett par år och trivs i en serviceinriktad supportroll med eget ansvar
  • arbetat i G:suit och/eller Officepaketet och triggas av att arbeta i system
  • erfarenhet av Workday eller annat HR system

Det är viktigt att du är en god kommunikatör i både svenska och engelska språket.

Tjänsten är på heltid (100%) under en visstidsanställning på 12 månader. Du kommer i huvudsak att arbeta på PwC i Stockholm. Tillträde är omgående. Vid frågor kontakta maila: lana.haddad@novarepotential.se


Fyll i dina uppgifter och ett meddelande så återkommer vi så snart vi kan