Teknisk Administratör till Tax Avdelning

Kan du jobba självständigt och ta egna initiativ? Är du redo att bli en del av en ledande organisation och att ge dina kollegor det stöd de behöver? Då kanske det är dig vi letar efter.

Just nu söker vi en ansvarsfull och driven person som kan komplettera gruppen av administratörer på PwC skatteavdelning i Stockholm för en visstidsanställning med tillträde så snart som möjligt.

Om PwC
PwC Sverige är marknadsledande inom revision, skatte- och affärsrådgivning med 2 800 medarbetare och 34 kontor runt om i landet. Med erfarenhet och unik branschkunskap utvecklar vi värden för våra 45 000 kunder.

Om Tax avdelning
I vår skatteverksamhet har vi mer än 420 medarbetare runt om i Sverige som jobbar med olika beskattningsfrågor inom nationell- och internationell skatt. På vårt kontor i Stockholm har vi mer än 200 skatterådgivare som är fördelade på olika arbetsgrupper. Du kommer att ingå i arbetsgruppen Tax Transformation som utgör 10 personer och bistå gruppen med administrativt och praktiskt stöd. Samtidigt kommer du att tillhöra administratörsnätverket där du får hjälp och stöd kring administratörsrollen.

Rollbeskrivning
I din roll som administratör ingår specifika administrativa arbetsuppgifter och allmänna kontorsgöromål som t. ex att ansvara för faktureringsprocessen inom arbetsgruppen, följa upp faktureringsresultat, boka resor, göra reseräkningar, kontering av leverantörsfakturor, kopiering/arkivering, beställa luncher, fika m.m. till specifika regelbundna möten. Rollen innefattar även ett praktiskt konsultstöd vilket innebär iordningställande av kundmaterial, presentationer, registerhantering och inskanning av dokument.

Du kommer också arbeta med mer tekniskt inriktade uppgifter t ex hantering av interaktiva skärmar, editering av filmer, underhåll av hemsida i enkelt gränssnitt och upplägg av kunder i externa kundsystem.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är flexibel, ansvarstagande, engagerad och som trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Du är strukturerad, lyhörd, har en teamkänsla och vill bistå dina kollegor med administrativt och praktiskt stöd.  

Vi ser att du har gymnasieutbildning samt eventuellt någon erfarenhet av liknande administrativt arbete från advokatkontor, revisionsbyrå, IT-bolag eller motsvarande. Du är en van användare av Google verktygen samt Office paketet och känner dig bekväm med att introduceras och använda olika tekniska system. Vi ser gärna att du har du goda kunskaper i engelska både skriftligt och muntligt då gruppen består av medarbetare som inte talar svenska och arbetsspråket inom gruppen är engelska.

Övriga personliga egenskaper vi värdesätter är förmåga att prioritera, lätt för att ta egna initiativ och en vilja att hugga i där det behövs.

Tjänsten är på heltid. Vi kommer att intervjua löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Vid frågor kontakta Lana Haddad lana.haddad@novarepotential.se


Fyll i dina uppgifter och ett meddelande så återkommer vi så snart vi kan